SkinConsultCoachingVersion = V3 SCAI_PreSubscription = 0

Uke

2

HVORDAN KAN MAN GJENOPPFYLLE OG  STRAMME OPP HUDEN?

SKINCONSULTAI CoachingVichy laboratoires

Uke 2

Vichy laboratoiresSKINCONSULTAI Coaching

HVORDAN KAN MAN GJENOPPFYLLE OG  STRAMME OPP HUDEN?

VELKOMMEN TIL 2. UKE

DET ER GODT Å VÆRE TILBAKE! VI HÅPER AT DU HAR HATT EN FLOTT UKE. KANSKJE HAR DU ALLEREDE INTEGRERT NYE VANER I RUTINEN DIN? HAR DU LAGT MERKE TIL SELV DE SMÅ ENDRINGENE?

HER ER VÅRE 3 MÅL FOR UKEN

  • FORSTÅ HVORFOR HUDEN MISTER FYLDE OG BLIR MER RYNKETE
  • INNFØR ENKLE ANSIKTSØVELSER 3 GANGER I UKEN
  • VELG ET TILPASSET KOSTHOLD

HVORFOR MISTER HUDEN TETTHET? HVORFOR BLIR RYNKER MER SYNLIGE?

HUD OG EKSPOSOM – Miljø, livsstil og hormonelle svingninger.

Dermatolog i Canada, Dr. Jennifer Beecker spesialiserer seg på medisinsk dermatologi, hudkreft og kosmetisk dermatologi.

Finn ut hva hormonelle svingninger har å si for huden ved peri-overgangsalder, og hvordan du nærer huden i dybden.

Finn ut hva hormonelle svingninger har å si for huden ved peri-overgangsalder, og hvordan du nærer huden i dybden.

LØSNINGEN FRA VICHY

For å målrette spesifikke hudbehov ved peri-menopause skapte Vichy Laboratoires NEOVADIOL Peri-Menopause en serum- og kremprotokoll.

Testet under dermatologisk kontroll. Effekten er testet på kvinner i overgangsalderen gjennom en kosmetoklinisk studie. Testet på sensitiv hud.

UKE 2.
PERI-MENOPAUSE DAG-OG NATTKREMER

av Frédérique Labatut,
Leder av Vichy Laboratoires

Les mer

NEOVADIOL PERI-MENOPAUSE DAG- OG NATTKREMER

I 30 år har Vichy vært involvert i forskning på overgangsalderen og hud og har blitt en pioner innen hudpleie i overgangsalderen.

For å gjenoppbygge huden din og kompensere for daglig hyaluronsyretap, er vår protokoll for hudpleie i peri-menopause beriket med hyaluronsyre.

Påfør Neovadiol Peri-menopause dag eller nattkrem etter serumet ditt.

Hver formulering er laget med en duo av proxylan og kassiaekstrakt for å kompensere for synlige effekter av hormonelle variasjoner på huden og er beriket med hyaluronsyre for å hydrere huden.

  • NEOVADIOL PERI-MENOPAUSE DAGKREM:
    En lett dagskrem til forbedring av hudens elastisitet +22% (1)
  • NEOVADIOL PERI-MENOPAUSE NATTKREM:
    Gir fyldigere og revitalisert hud. Huden avkjøles øyeblikkelig -2,7 ° C (2)

(1) Instrumental test, 40 personer (2) Instrumental test, 24 kvinner 45 sekunder etter påføring.

FRÉDÉRIQUE LABATUT

LEDER FOR VICHY LABORATOIRES

“LA OSS FOKUSERE PÅ NEOVADIOL PERI-MENOPAUSE DAG- OG NATTKREMER. FORMULERINGENE ER BERIKET MED HYALURONSYRE.”

RENS

1

3-i-1 Rensepleie

PURETE THERMALE
3-i-1 Rensepleie

Oppdag

2

Peri & Post Meno 5 Bi-Serum

NEOVADIOL
Peri & Post Meno 5 Bi-Serum

Oppdag

3

Peri-Menopause  Dagkrem til Normal/Blandet Hud

NEOVADIOL
Peri-Menopause
Dagkrem til Normal/Blandet Hud

Oppdag

4

Peri-Menopause  Nattkrem

NEOVADIOL
Peri-Menopause
Nattkrem

Oppdag

BESKYTT

5

UV-Age Daily SPF50+

CAPITAL SOLEIL
UV-Age Daily SPF50+

Oppdag

NULLSTILL VANENE DINE MED ET NYTT ANSIKTSRITUAL

Ansiktet har 57 muskler som kan stimuleres eller slappes av. Som ansiktsritualinstruktør kombinerer Aurelia del Sol pusteøvelser, massasje og akupressur for en vakker hud dag etter dag.
Det er ditt øyeblikk, nyt det!

Finn en behagelig stilling. Pust inn. Pust ut. Og følg mesteren!

Å TRIVES UNDER PERI-MENOPAUSE

HELHETLIG HELSETILNÆRMING

I løpet av denne perioden gjennomgår kroppen din et mangfold av biologiske og kliniske endringer. Det å forstå og identifisere disse endringene så tidlig som mulig, bidrar til å forebygge ubehaget de kan forårsake og forberede kroppen din godt på de kommende årene.

3 min
INNLESING

UKE 2.
VELG ET KOSTHOLD SOM PASSER TIL PERI-MENOPAUSE

Av Veronica di Nardo,
Ernæringsfysiolog

Les mer

TILPASSET KOSTHOLD VED PERI-MENOPAUSE

HVORFOR TILPASSE KOSTHOLDET SITT VED PERI-MENOPAUSE?

Under peri-menopause bruker kroppen energi på en annen måte og trenger mindre daglig inntak. Den mister muskelmasse, og vektøkning og fettfordeling utvikler seg. Siden hver av oss er unik, vil kroppen vår svare på sin egen måte på hormonelle variasjoner.

Derfor vil jeg gjøre deg oppmerksom på løsninger som et sunt kosthold kan tilby for å forebygge vektøkning, men også til hvordan det kan hjelpe deg med å redusere andre menopausale effekter som: hetetokter, søvnforstyrrelser, humørsvingninger, aldring av huden, hjertesykdom eller bentap.

Veldig enkle verktøy kan få deg til å leve denne perioden mer rolig. La oss starte med universelle tips som passer oss alle!

  • Spis sunn mat til hvert måltid:
    • Prøv å spis minst 5 porsjoner frukt og grønnsaker.

    • Vitaminene C, D, K og kalsium anbefales for riktig vedlikehold av beinhelsen. Disse finnes hovedsakelig i fisk, frukt og grønnsaker.
  • Unngå alkohol og koffein, og velg mat som har lite tilsatt sukker, mettet fett og natrium.
  • Gjør vann til din best allierte ved å drikke minst 1,5 liter per dag.
  • Øv på daglige fysiske øvelser.

Disse vanene vil ikke bare forhindre vektøkning, men de vil også være til fordel for kroppens største organ: huden din.

HVORDAN ØKE KOLLAGEN- OG HYALURONSYRESYNTESE MED ERNÆRING?

På grunn av reduksjonen i østrogennivåer og økt kortisol, blir rynker mer synlige og huden mister sin elastisitet. Men visse matvarer kan redusere disse effektene.

  1. Kollagen er laget av forskjellige aminosyrer, men glycin, prolin og lysin er de vi finner i høyere proporsjoner. De vil øke kollagenproduksjonen i huden og forhindre hudens aldring. Du finner dem i dyreproteiner som meieriprodukter, egg eller sjømat, men også i grønnsaker som quinoa og sopp.
  2. Omega 3 vil også beskytte deg mot tørrhet, betennelse, kløende hud eller til og med solskader. Du kan finne det i laks, nøtter, ørret eller linfrø, rapsolje eller soyabønner.
  3. C -vitamin er grunnleggende for kollagensyntese. Du finner den i alle sitrusfrukter, som appelsiner, sitroner eller mandariner, men også i store mengder i kiwier, jordbær eller andre grønne grønnsaker som brokkoli og spinat.
  4. Rike kilder til D-vitamin som finnes i fet fisk som ørret eller hvit sopp forhindrer tørrhet i huden og vil stimulere celledeling i huden din.
  5. Det er en nær sammenheng mellom sukker og visse matprosesseringsmetoder med aldring av huden. Mekanismene er relatert til "Advanced Glycation End"-produkter (AGESs) i huden- deres akkumulering fremskynder hudens aldring. Velg riktig karbohydrater!
    • Prioriter fullkorn og mat med lavt sukkeinnhold.
    • Unngå stekt, grillet eller bakt mat og prioriter kokt, dampet eller rå mat.
  6. Mineraler som kobber, silisium, mangan og jern er også nødvendig for kollagensyntese. De finnes i lever, østers, spinat, belgfrukter og rødt kjøtt. Siden anti-næringsstoffer (for det meste funnet i grønnsaker) reduserer absorpsjonen av mineraler, kan du deaktivere effekten deres ved å myke opp eller koke maten før du spiser.

Fordelene med et tilpasset kosthold på symptomer på overgangsalderen

Som jeg sa i begynnelsen, vil et sunt kosthold ikke bare forbedre utseendet til din aldrende hud, men det kan også redusere symptomene på overgangsalderen. Her er noen tips for å unngå hetetokter, et av de vanligste symptomene under overgangsalderen.

  1. Antioksidanter som C- vitamin og E kan redusere vasomotoriske symptomer som hetetokter, mens de forbedrer immunforsvaret.
  2. Unngå store måltider og krydret- eller sur mat før du legger deg. Dette vil forhindre hetetokter og sikre en bedre nattesøvn.
  3. Og for å øke sjansene dine for en rolig nattesøvn, unngå koffein og alkohol, spesielt sent på ettermiddagen, og prøv å slutte å drikke noen timer før sengetid.

VERONICA DI NARDO

ERNÆRINGSEKSPERT

“UNDER PERI-MENOPAUSE BRUKER KROPPEN ENERGI PÅ EN ANNEN MÅTE. HVER KVINNE ER FORSKJELLIG, OG KROPPEN REAGERER PÅ SIN EGEN MÅTE PÅ DISSE ENDRINGENE. LA OSS STARTE MED ET UNIVERSELT TIPS.”

Welcome to your program

This is your first week (of 4).
Let’s start with… some contents, if you don’t mind.